Senarai Blog...Geng

Popular Posts

Rabu, November 17, 2010

Jangan Sokong Membawa Rebah

Oleh Dr. AB
“Dan jika ada dua golongan dari orang-orang mukmin berperang maka damaikanlah antara keduanya. Jika salah satu dari kedua golongan itu berbuat aniaya terhadap golongan yang lain maka perangilah golongan yang berbuat aniaya itu sehingga golongan itu kembali, kepada perintah Allah; jika golongan itu telah kembali (kepada perintah Allah), maka damaikanlah antara keduanya dengan adil dan berlaku adillah. Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang berlaku adil.”
QS. al-Hujurat (49) : 9

Saya ingin melahirkan rasa sedih dan kecewa melihat keadaan suasana Pemilihan Parti kali ini. Amatlah mengecewakan apabila kekalutan dan keresahan ini hadir di saat kita semakin menghampiri satu pertarungan besar iaitu Pilihan Raya Umum ke 13.

Saya menyeru agar kita semua ahli dan aktivis Parti untuk kembali fokus dan melihat agenda yang lebih besar yakni melakukan Reformasi untuk negara kita Malaysia. Perjuangan kita yang telah dimangkinkan dengan episod kezaliman ke atas Ketua Umum, Datuk Seri Anwar Ibrahim, dan komrade-komrade Reformasi yang saban minggu ditangkap dan dipukul FRU, janganlah dibiar hanyut dek kerana permainan politik dua tiga kerat pemimpin Parti yang hakikatnya telah diangkat kita semua untuk memimpin.

Di saat Parti kita diserang begitu hebat, kenapa mudah kita menurut rentak emosi yang selalunya tidak rasional. Janganlah Parti yang telah kita bina selama lebih 11 tahun ini tergadai hanya kerana perebutan kuasa dua tiga kerat pemimpin. Begitu lama kita berjuang mempertahankan Datuk Seri Ketua Umum, dengan azab yang beliau sendiri lalui tidaklah tertanggung oleh sembarangan manusia, janganlah dibiar akhirnya menjadi sia-sia.

Parti kita memerlukan pemimpin yang punya gagasan. Sejasad pemimpin hebat walau macam mana pun akan temui ajal jua, tetapi yang kekal diwariskan kepada generasi akan datang adalah gagasan. Gagasan yang mampu merubah sistem dan kehidupan masyarakat supaya menjadi lebih baik. Maka pemimpin seperti ini yang perlu kita angkat. Bukannya pemimpin yang berdiri atas kepentingan individu semata-mata, dan sanggup melanggar segala tatasusila politik demi memenuhi nafsu politik masing-masing.

Kita perlu kembali kepada fitrah perjuangan Reformasi yang telah kita juangkan selama ini. Kita berasal dari berbagai latar dan rencam, tidak berjawatan tidak berkedudukan, tiada pangkat mahupun gelaran, sejarah menjadi saksi; atas kesedaran bersama – Menentang Kezaliman dan Menegakkan Keadilan – kita sahut laungan Reformasi yang dilaung Datuk Seri Ketua Umum 12 tahun lalu kerana kita percaya bahawa ada Malaysia yang lebih baik untuk kita wariskan pada anak-anak kita.

Reformasi!

sumber : http://anwaribrahimblog.com/2010/11/15/jangan-sokong-membawa-rebah/ 
    

0 comments:

Catat Ulasan

Komenlah dan berhujahlah dengan baik...